

Educational Programs as the Element of Managing Corporate Knowledge
https://doi.org/10.32609/0042-8736-2006-7-129-139
Abstract
The modern approaches and mechanisms of managing the organization knowledge being now the main factor of innovation processes are observed in the article. Functioning of such mechanisms is not simple and needs outsourcers in education and consulting. In order to make the management effective the interaction of the company with the outsourcer should sustain the process of permanent knowledge circulation.
About the Authors
V. GolubkinRussian Federation
S. Kalendzhyan
Russian Federation
L. Kleyeva
Russian Federation
References
1. Голубкин В. Цель дистанционного образования - увеличение интеллектуального капитала // Высшее образование в России. 2005. № 7.
2. Голубкин В., Клеева Л. Современные факторы инновационного развития экономики: управление знаниями // Переход к инновационной экономике: Сборник статей. М., Институт экономики РАН. 2005.
3. Голубкин В.Н., Клеева Л.П., Патока Л. Интеллектуальный капитал в эпоху глобализации мировой экономики // Бизнес-образование. 2005. № 1 (18).
4. Календжян С. Аутсорсинг для развития предпринимательства // Российское предпринимательство. 2003. № 6.
5. Клеева Л. Функционирование отраслевой науки в России в новых экономических условиях. М.: Экономический факультет МГУ имени М. В. Ломоносова, 2002.
6. Клеева Л. Экономические механизмы управления российскими научными организациями в условиях рыночных преобразований. М.: Институт экономики РАН, 2003.
7. Клейнер Г. От теории стратегического планирования к теории стратегического менеджмента // Российский журнал менеджмента. 2003. Т. 1. № 1.
8. Макаров В. Экономика знаний: уроки для России // Экономическая наука современной России: Экспресс-выпуск. 2003. № 1 (11).
9. Нонака И., Такеучи Х. Компания - создатель знания: Зарождение и развитие инноваций в японских фирмах. М.: Олимп-Бизнес, 2003.
10. Knowledge Emergence: Social, Technical and Evolutionary Dimensions of Knowledge Creation / Ikujiro Nonaka, Ioshiniro Nishiguchi (eds.). Oxford University Press, 2001.
11. Krogh G. von, Ichijo K., Nonaka I. Enabling Knowledge Creation: How to Unlock the Mystery of Tacit Knowledge and Release the Power of Innovation. Oxford University Press, 2000.
12. Saxenian A. Regional Networks and the Resurgence of Silicon Valley // California Management Review. 1997. No 33.
13. Scarbrough H. Path(ological) Dependency? Core Competences from an Organizational Perspective // British Journal of Management. 1998. Vol. 9. Р. 219-232.
14. Schumpeter J. Capitalism, Socialism and Democracy. New York: Harper, 1942.
15. Schumpeter J. Essay. New Brunswick: Transaction Books. 1989 [1951].
Review
For citations:
Golubkin V., Kalendzhyan S., Kleyeva L. Educational Programs as the Element of Managing Corporate Knowledge. Voprosy Ekonomiki. 2006;(7):129-139. (In Russ.) https://doi.org/10.32609/0042-8736-2006-7-129-139