

External Factors of Big Business Transformation in Russia
https://doi.org/10.32609/0042-8736-2005-10-72-89
Abstract
The paper is devoted to the role of the global financial market in the development of Russian big business. It proves that terms and standards posed by this market as well as opportunities it offers determine major changes in Russian big business in the last three years. The article examines why Russian companies go abroad to attract capital and provides data, which indicate the scope of this phenomenon. It stresses the effects of Russian big business’s interaction with the world capital market, including the modification of the principal subject of Russian big business from integrated business groups to companies and the changes in companies’ behavior: they gradually move away from the so-called Russian specifics and adopt global standards.
About the Authors
Ya. PappeRussian Federation
Ya. Galukhina
Russian Federation
References
1. Авдашева С., Дементьев Е., Паппэ Я. Анализ роли интегрированных структур на российских товарных рынках. М.: ТЕИС, 2000.
2. Кочеврин Ю. Рецензия на книгу Я. Паппэ Олигархи: экономические хроники 1992-2000 гг // Pro et contra, 2000, т. 5, № 3.
3. Паппэ Я. Российский крупный бизнес как экономический феномен: особенности становления и современного этапа развития // Проблемы прогнозирования, 2002, № 1.
4. Потанин В. Активы подлежат движению // Ведомости, 2001, 16 августа.
5. Радыгин А. Россия в 2000-2004 годах.: на пути к государственному капитализму? // Вопросы экономики, 2004, № 4. С. 42-65.
6. Фридман М. Приоритет репутации над деньгами еще не возобладал // Ведомости, 2001, 3 июля.
Review
For citations:
Pappe Ya., Galukhina Ya. External Factors of Big Business Transformation in Russia. Voprosy Ekonomiki. 2005;(10):72-89. (In Russ.) https://doi.org/10.32609/0042-8736-2005-10-72-89